طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

اطلاعات ساختار یافته یا Structured Data

اطلاعات ساختار یافته یا Structured Data

اطلاعات ساختار یافته یا Structured Data اطلاعاتی هستند که به موتورهای جستجو کمک می کنند که دید بهتری نسبت به ساخت سایت یا یک ایمیل داشته باشند. تاکنون استانداردهای بسیاری برای استراکچرد دیتا ایجاد شده است که توسط آنها می توانیم اطلاعاتی در مورد یک فیلم، مقاله، کتاب،دستورالعمل طبخ غذا و صدها مورد دیگر را به موتورهای جستجو بدهیم.

همانطور که در بخش الگوریتم ها در مورد الگوریتم مرغ مگس خوار توضیح داده شد، این الگوریتم گوگل میتواند اطلاعات را از درون سایت ها استخراج کند. اگر در صفحه ای، اطلاعاتی به صورت ساختار یافته قرار بگیرد، الگوریتم مرغ مگس خوار راحت تر می تواند اطلاعات را درک و استخراج کند. در تصویر بعدی شاهد هستید که اطلاعات یک فیلم به چه صورت توسط الگوریتم مرغ مگس خوار شناسایی، استخراج و نمایش داده شده است.

a separation - اطلاعات ساختار یافته یا Structured Data

تاثیر اطلاعات ساختار یافته بر سئو

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم که اطلاعات ساختار یافته بر SEO تاثیر دارد یا خیر، پاسخ بلی است ولی طبق اعلام رسمی گوگل، استفاده از Structured data تاثیری در محاسبات الگوریتم های گوگل برای محاسبه رنکینگ ندارند. ولی به دلیل شیوه نمایش متفاوت صفحات دارای اطلاعات ساختار یافته در صفحه نتایج گوگل، احتمال کلیک کاربران روی آن نتایج بالاتر از نتایج دیگر است و همین امر منجر به بالا رفتن CTR یا نسبت کلیک به نمایش در صفحه نتایج گوگل می شود و نهایتا بهره گیریاز اطلاعات ساختار یافته اثر مثبتی از دیدگاه سئو خواهد داشت.

what is structured data - اطلاعات ساختار یافته یا Structured Data

در نتیجه استفاده از Structured data در سئوی حرفه ای بسیار حائز اهمیت است و یک سئوکار مجرب باید با انواع استانداردهای اطلاعات ساختار یافتهآشنا باشد و بتواند به بهترین نحو از آنها استفاده کند. ضمنا استفاده غیر اصولی از اطلاعات ساختار یافته که به قصد فریب الگوریتم های موتور جستجو به سایت اضافه شده باشد ممکن است به جریمه گوگل منجر شود.

نحوه نمایش نتایج دارای اطلاعات ساختار یافته در SERP

همان طور که گفته شد، انواع گوناگون اطلاعات ساختار یافته وجود دارد. اطلاعات ساختار یافته دربسیاری موارد در نحوه نمایش نتیجه جستجو در SERP تاثیر می گذارد. در زیر به سه مورد از آنها اشاره شده است.

Report - اطلاعات ساختار یافته یا Structured Data

نمایش تعداد ریویوکنندگان و میانگین امتیاز داده شده توسط آنان

directions - اطلاعات ساختار یافته یا Structured Data

نمایش دستورالعمل طبخ غذا

toyota - اطلاعات ساختار یافته یا Structured Data

نمایش مشخصات فنی یک محصول

فرمت های پیاده سازی اطلاعات ساختار یافته

روشهای متعددی برای پیاده سازی Structured data در سایت و یا ایمیل از قبیل RDFa و Microdata و JSON-LD وجود دارند. در حال حاضر همه موتورهای جستجوی بزرگ قابلیت فهم هر سه فرمت را دارند ولی از سال 2016 گوگل توصیه میکند که از JSON-LD برای پیاده سازی اطلاعات ساختار یافته در طراحی سایت ها (طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی، قیمت طراحی سایت) استفاده کنند و این بدان معنی است که ممکن است در آینده روشن  RDF-a  و Microdata دیگر پشتیبانی نشود.

differen1ce between microdata structured data rich snippet - اطلاعات ساختار یافته یا Structured Data

منبع استانداردهای اطلاعات ساختار یافته

سایت Schema.org در سال ۲۰۱۱ توسط موتورهای جستجوی بزرگ گوگل، بینگ، یاهو و پاندکس ایجاد شده و همواره توسعه داده می شود و استانداردهای اطلاعات ساختار یافته بسیاری تا کنون برای محصول، محل، رویداد، شخص، مقاله، کتاب، شرکت و موارد متعدد دیگر توسط این شرکتها وضع شده است که همگی به درک موتورهای جستجو از سایت یا ایمیل کمک خواهند کرد. جهت آشنایی با انواع اطلاعات مراجعه ساختار یافته و رویت نمونه های عملی مختلف به سایت https://schema.org مراجعه نمایید.

پیاده سازی اطلاعات ساختار یافته

اگر از سیستم های مدیریت محتوا معروف مانند وردپرس، جوملا، دروپال و امثال آنها استفاده می کنید، افزونه های متعددی برای افزودن برخی از انواع اطلاعات ساختار یافته پر کاربرد به سایت وجود دارد که بسیاری از آنها به صورت رایگان قابل دانلود و نصب هستند. ولی اگر سایت شما بهصورت طراحی سایت اختصاصی نوشته شده است، باید به صورت اختصاصی کدنویسی کنید.

طراحی سایت اختصاصی 1 - اطلاعات ساختار یافته یا Structured Data

اگر سایت شما دارای تعداد صفحات اندک باشد و حجم تولید محتوای بالایی نیز نداشته باشید، می توانید از برخی سایت های آنلاین مانند نمونه های زیر استفاده کرده و اطلاعات ساختار یافته مورد نظرتان را تولید کنید و به صورت دستی در صفحات قرار دهید.

/https://technicalseo.com/seo-tools/schema-markup-generator

ضمنا می توانید با استفاده از نمونه های متعددی که در سایت https://schema.orgوجود دارد نیز استفاده کرده و اطلاعات ساختار یافته مورد نیازتان را به صورت دستی ایجاد کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.