طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

سئو سایت چند زبانه

سئو سایت چند زبانه

با توجه به افزایش روزافزون جمعیت کاربران اینترنت ، بسیاری از صاحبان کسب و کار تمایل به طراحی سایت چند زبانه دارند . ساخت سایت چند زبانه بیشتر از سایت های معمولی نیاز به سئو سایت چند زبانه و بهینه سازی سایت دارد .

سایت چند زبانه چیست ؟

به سایت هایی که با توجه به نوع زبان کاربر ، محتوای خود را نمایش می دهند ، سایت چند زبانه گفته می شود . در سایت های چند زبانه برای تشخیص زبان کاربر راه های مختلفی وجود دارد از جمله : تشخیص زبان کاربر بر اساس مکان جغرافیایی ، از روی IP ، پرسش از خود کاربر

سئو سایت چندزبانه 298x300 - سئو سایت چند زبانه
سئو-سایت-چندزبانه

برای طراحی سایت های چند زبانه ، نکات زیادی را باید رعایت نمود از جمله :

  • مشخص کردن زبان اصلی سایت
  • مرتب سازی دامنه های مختلف
  • تنظیم کردن سرورها
  • ترجمه محتوا به زبان های مورد نظر
  • تنظیم ساختار URL ها

سئو سایت چندزبانه چیست ؟

سئو سایت چند زبانه شامل قواعد و دستورالعمل هایی می باشد که باعث بهینه سازی سایت های چند زبانه می شوند . برای این کار در ابتدا لازم است محتوای سایت را به زبان های مدنظرمان ترجمه کنیم . هر چه تعداد زبان ها بیشتر باشد ، مراحل انجام سئو سایت بیشتر خواهد بود  . در سایت های چند زبانه غالبا از زبان انگلیسی ، به عنوان زبان دوم سایت استفاده می شود ، اگر بازار هدف شما کشور های عربی زبان هستند می توانید زبان عربی را نیز به عنوان یکی از زبان های سایت خود در نظر بگیرید .

در طراحی سایت چند زبانه بهتر است از دامنه های عمومی استفاده کنید زیرا در دامنه های عمومی ، با استفاده از نرم افزار های گوگل می توانید منطقه جغرافیایی خود را تعیین نمائید ولی در دامنه های محلی منطقه جغرافیایی به صورت پیش فرض روی کشور مورد نظر قرار می گیرد .

برای تعیین زبان های صفحات سایت از تگ متا در بخش Head استفاده کنید . در سایت های چند زبانی استفاده از نقشه سایت کمک می کند تا گوگل راحتر بتواند سایت شما را پیمایش کند .

اگر قصد طراحی سایت برای کسب و کار خود را دارید ، ما به شما سئوراز را پیشنهاد می دهیم . سئوراز با داشتن تیمی مجرب در زمینه طراحی انواع سایت به خصوص طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی ، سئو و بهینه سازی سایت ، آماده ارائه خدمات به مشتریان خود می باشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از کارشناسان ما می توانید با شماره 09128238263 تماس حاصل نمائید و یا به صفحه تماس با ما مراجعه کنید .

بهترین سایت چک سئو

بهترین سایت چک سئو

 برای ورود به بازار پر رقابت دنیای مجازی و انجام بازاریابی مناسب ، بعد از طراحی سایت می بایست اقدام به بهینه سازی سایت و رعایت اصول سئو سایتنمود ، برای این منظور یک سری از سایت ها به صورت رایگان خدماتی را برای بررسی سئو سایت ارائه می دهند .

بهترین سایت چک سئو 1 300x233 - بهترین سایت چک سئو
بهترین-سایت-چک-سئو

از جمله بهترین سایت ها در این زمینه عبارتند از :

  • Magestic : با ورود به این سایت و وارد کردن آدرس سایت خود می توانید به اطلاعاتی نظیر تعداد لینک های ورودی ، خروجی به سایت خود و تاریخ ایجاد و حذف لینک ها را دریافت کنید .
  • SeoSiteCheckup : با ورود به این سایت و وارد کردن آدرس سایت خود می توانید به کنترل و بررسی محتوای سایت ، تعداد صفحات آن ، کلمات کلیدی ، عنواین سایت ، نقشه سایت ، امنیت سایت ، سرعت بارگذاری سایت خود پرداخت
  •  Ahrefs : با ورود به این سایت می توانید به بررسی لینک های موجود در سایت خود بپردازید .
  • Google Webmaster Tools : با کمک این ابزار شما می توانید به راحتی لیست خطاهای موجود در سایت خود را مانند خطای نیافتن صفحه ، که به خطای 404 معروف می باشد و مشکلات Redirection را کنترل و شناسایی کنید .
  • Pingdom Tools : با کمک این ابزار شما می توانید سرو ، شبکه ، تنظیمات دامنه سایت خود را تحلیل و بررسی کنید .
  • SEO Workers : با وارد کردن آدرس سایت خود در این سایت ، می توانید به بررسی رتبه بندی صفحات سایت خود بپردازید .
  • GSite Crawler : در این سایت امکاناتی وجود دارد که می توانیم با استفاده از این امکانات برای سایت خود نقشه ایجاد کنیم .
  • Yellowpipe Lynx Viewer Tool : با استفاده از ابزار موجود در این سایت شما می توانید چگونگی برخورد و نگاه موتورهای جستجو ، به سایت خود را بررسی کنید .
  •  Open Site Explorer  : با استفاده از ابزارهای موجود در این سایت می توانید به بررسی تگ های html  ، لینک های موجود در صفحات سایت خود پرداخت .

اگر قصد ساخت سایت برای کسب و کار خود را دارید ما به شما سئوراز را پیشنهاد می کنیم . سئوراز با داشتن تیمی مجرب در زمینه طراحی انواع سایت از جمله طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی ، آماده ارائه خدمات به مشتریان خود می باشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مشاوره کارشناسان ما می توانید با شماره 09128238263 تماس حاصل نمائید و یا به صفحه تماس با ما مراجعه کنید .

نام دامنه در سئو سایت

نام دامنه در سئو سایت

نام دامنه در سئو سایت (بهینه سازی سایت) یا Domain یک شناسه برای شناسایی یک تعداد یا تعداد بیشتری آدرس IP است. به عنوان نمونه، نام دامنه nasa.com بیانگر تعداد زیادری IP Address است.

یکی از مزیت های وجود نام دامنه این است که دیگر احتیاجی به حفظ کردن و وارد کردن IP برای ورود به یک سایت نیست و کاربران میتوانند نام دامنه سایت های گوناگون را در نوارآدرس مرورگر اینترنشان وارد کرده و از سایت موردنظرشان استفاده کنند.ضمنا در صورت معنی دار بودن نام دامنه ، کاربر میتواند قبل از ورود به یک سایت از ماهیت و موضوع آن سایت مطلع گردد.مثل سایت خودمان یعنی seoraz.com که در باره راز های نهفته سئو به صورت تخصصی به مشتریان عزیز خدمات عرضه میکند و به آنها آموزش سئو  میدهد.همچنین از آنجایی که ممکن است آدرس IP یک سایت تغییر کند ، با استفاده از نام دامین دیگر احتیاجی به دانستن آدرس IP سایت ها نیست.نام دامنه در سئو سایت بسیار تاثیر گذار است.

نام دامنه در سئو سایت 300x172 - نام دامنه در سئو سایت
تاثیرات نام دامنه در سئو سایت ، سئو سایت

زیر دامنه یا sub-domain

زیر دامنه یا sub-domain در حقیقت دامنه ایست که خودش زیر مجموعه یک domain  دیگر است. مانند translate.google.com

دامنه سطح بالا

دامنه سطح بالا یا Top Level Domain که به اختصار TLD نیز نام دارد به قسمت انتهایی نام دامنه گفته میشود که پس از آخرین نقط قرار میگیرد. به عنوان مثال com یا org یا ir همگی TLD هستند. چند نمونه از TLD های پرکاربرد در زیر به صورت فهرست وار آورده شده اند.

  • edu مخفف Education
  • gov مخفف Goverment
  • ir مخفف Iran
  • biz مخفف Business
  • com مخفف Commercial
  • net مخفف Network
  • org مخفف Orginaztion
  • info مخفف Information

دامنه های سطح بالای جغرافیایی

دامنه های سطح بالای جغرافیایی یا Geo-TLD ها به TLD هایی گفته میشود که بیانگر منطقه جغرافیایی مانند کشور و شهر هستند. به TDL هایی که بیانگر کشور هستند Country Code TLD یا CC-TLD گفته میشود و TLD هایی که بیانگر شهر هستند City-TLD نام دارند.

مثل :

  • ru مخفف Russia
  • au مخفف Australia
  • ca.us مخفف California
  • ir مخفف Iran
  • co.uk مخفف United kingdom

DNS یا نام دامنه سرور

در مفاهیم شبکه، DNS مخفف Domain Name Server یا Domain Name Service است و وظیفه آن ترجمه نام دامنه به آدرس IP است. در شبکه های کامپیوتری ، مسیریابی ها بر اساس آدرس های IP انجام میپذیرد. از آنجا که کاربران به جای وارد کردن آدرس IP در مرورگرشان از نام دامنه استفاده میکنند، DNS نام دامنه را به آدرس IP ترجمه میکند و سپس مرورگر میتواند به سرور موردنظر متصل شود.

 

تاثیرات نام دامنه در سئو سایت

تاثیرات نام دامنه در سئو سایت تا حدی میباشد که از نظر کوتاهی و همچنین مرتبط بودن با محتوای طراحی سایت  (طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی) انجام شده ، برای کاربران و الگوریتم ها موتور جستجو گوگل حائز اهمیت میباشد. لذ ا تمام تلاش خود را برای اینکه نام دامنه سایت خوب و عالی داشته باشید بکنید تا بهترین نام و همچنین بهترین مفهوم را برای ساخت سایت خود پیدا کنید. سایت های بسیار زیادی برای اخد دامنه وجود دارد که یکی از آنها سایت talahost.com میباشد که طبق بررسی های ما ، یکی از واسط هایی مباشند که از نظر قیمت منصفانه ترین قیمت را برای اخذ دامنه ارائه میدهند شما همچنان میتوانید از این شرکت هاست را با مناسب ترین قیمت، برای دامنه خود اخذ نمایید.

مراحل کلی انجام سئو سایت SEO

مراحل کلی انجام سئو سایت SEO

مراحل کلی انجام سئو سایت SEO طبق تعریف گوگل به صورت چرخه است که میتواند برای همیشه ادامه داشته باشد. علت همیشگی بودن کار SEO این است که همیشه استاندارد های وب در حال تغییر و تکمیل شدن هستند. همچنین رفتار کاربران در وب نیز همیشه در حال تغییر است.

مراحل انجام بهینه سازی سایت برای موتور جستجو به شرح زیر میباشد :

  • تعریف : برای سایتتان هدف و اهدافی را تعیین کنید. اهداف میتوانند مواردی مانند تعداد بازدید روزانه ، تعداد کاربر ماهانه ، میزان فروش در فصل ، مدت زمان میانگین هر بازدید، تعداد ثبت نام در بازه زمانی مشخص ، تعداد ثبت نام در در خبرنامه ، تعدا تعداد دیدگاه های کاربران در هفته و موارد متعدد دیگر باشد.
  • اندازه گیری : در این مرحله باتوجه به اهدافی که در مرحله قبل برای سایتتان در نظر گرفته اید، به کمک آنالیز سایت ، بررسی کنید که آیا به هدف و اهدافتان رسیده اید یا خیر و در صورتیکه هنوز به اهدافتان نرسیده اید ، فاصله شما به اهدافتان در راستای سئو سایت به چه میزان است.
  • آنالیز : در این مرحله، اطلاعات بدست آمده از مرحله اندازه گیری را بررسی و تحلیل میکنیم.
  • بهبود : در این مرحله با استفاده از تحلیلی که در مرحله آنالیز انجام داده ایم ، تصمیماتی را برای بهبود جایگاه سایت و رسیدن به اهداف اتخاذ میکنیم و آنها را پیاده سازی می کنیم.
  • تست و کنترل : در این مرحله، طراحی سایت انجام شده را بررسی میکنیم که از صحت عملکرد تصمیمات اتخاذ شده در مرحله قبل اطمینان پیدا کنیم . اگر نتیجه این بود که از اهدافمان دورتر شده ایم ، وارد چرفخه SEO شده و هدف قبلی را مجدد در نظر میگیریم و کار را جلو میبریم ولی اگر نتیجه تست و کنترل مثبت بود و به اهدافمان رسیده بودیم ، وارد این چرخه سئو SEO شده و این بار با اهدافی والاتر از اهدف قبل به انجام کار SEO میپردازیم.

افزایش رنگینگ سئو سایت به صورت آرام آرام

با توجه به چرخه سئو و هدف که در مورد آن توضیح داده شد، شما میتوانید با توجه به اهدافی که برای کاربر سایت فروشگاهی یا سایت شرکتی یا کلاطراحی سایت انجام شده در نظر دارید، چرخه های مختلفی را تعریف کنید.توصیه میکنیم به که به سئو به دید سرمکایه گذاری نگاه کنید و انتظار بازدهی در کوتاه مدت را نداشته باشید. اگر بهینه سازی سایت به صورت اصولی انجام شود که ما پیشنهاد میکنیم این کار به ما بسپارید برای اینکه کار بسیار تخصصی میباشد، رنکینگ سایت آرام آرام و نه به صورت جهشی ارتقائ پیدا خواهد کرد. در صورت بروز هر مشکای در رنکینگ سایت ، یافتن ایراد به مراتب راحت تر و سریع تر از حالتی است که سئو سایت به صورت غیر اصولی یا کلاه سیاه انجام شده باشد.

جهت کسب جایگاه مناسب :

نکته دیگر اینکه محتوایی که بر طبق اصول سئو تولید و در سایت قرار داده شده باشد، در صورتیکه وضعیت سایت از نظر موارد کد در شرایط مطلوب باشد ، بالاترین بازدهی را خواهد داشت. ولی اگر به عنوان نمونه ، ایرادهای مربوط به کد یا سرور ، منجر به این شوند که موتورهای جستجو به محتوای شما دسترسی نداشته باشند ، آنگاه انتظار شما از تولید محتوا برای ارتقاء رنکینگ برآورده نخواهد شد. بنابراین علم سئو صرفا به معنای کلمه کلیدی نیست و بسیار گسترده است . جهت کسب جایگاه مناسب در موتورهای جستجو باید از پایه و به صورت اصولی روی تک تک موارد نرم افزاری و سخت افزاری و محتوا و موارد off-page کار کرد.

بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو

بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو

اینترنت، وب و موتور جستجو

“اینترنت”، زمانی واژه ای ناآشنا و جدید بود و تنها گروهی از متخصصان با آن سروکار داشتند چه برسد که در باره بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو چیزی بدانند. اما برخلاف رسانه های دیگر نظیر رادیو ،تلویزیون ، و…، به زمان کمتری برای اثبات خود نیاز داشت و به سرعت وارد زندگی روزمره ی مردم شد و اینک به پدیده ای عادی تبدیل شده است. اینترنت در حال حاضر منبع بزرگ اطلاعات است و هر روز حجیم و حجیم تر می شود.

3431355 366 - بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو

هم اکنون میلیارد ها صفحه دارای اطلاعات فراوانی از موضوعات متنوع، روی سرور های مختلف جا خوش کرده اند و این در حالی است که ساده شدن پروسه انتشار محتوا در وب سایت، گسترش و وبلاگ ها و رشد شبکه های اجتماعی و توجه سایت ها به مفاهیم نوین وب به طور فزاینده ای همچنان به گسترش حجم بالای اطلاعات گم می شوند و راه به جایی نمی برند.

(قیمت طراحی سایت)

n82945050 72392290 - بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو

اکنون چالش عمده ی کاربران عمده ی وب ،دست یابی به اطلاعات است. به عبارت دیگر اگر کاربری به دنبال موضوعی خاص باشد، کدام صفحه ی وب را باید بخواند؟ از میان بیشمار صفحه ی موجود، کدام صفحه نیاز او را برآورده می سازد؟

اگر طراحی سایت (طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی) باشد که به کاربران در یافتن اطلاعات کمک کند، حتما مورد توجه خواهد بود. این گونه سایت ها درواقع نقش راهنمای سایت ها را به عهده خواهد گرفت. خوشبختامه چنین سایتی وجود دارد و ما آن را با نام “گوگل” می شناسیم. گوگل یک موتور جستجو است. موتور جستجو سایتی است که به کاربران کمک می کند تا اطلاعات مورد نیاز موجود در سایت های دیگر را بیابد.

Google s Latest Core Update medium - بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو

این سایت با گرفتن چند کلمه از کاربر فهرستی از سایت ها را به وی نشان می دهد که به موضوع مورد جستجوی او مرتبط هستند. وب به کمک موتور جستحو رسانه ای قابل استفاده برای همه شده است. از هیچ کس توقع نمی رود که تعداد زیادی از آدرس های وب را به یاد داشته باشد اما می توان نوشتن و جستجوی چند کلمه را از آن ها توقع داشت.

نحوه عملکرد موتور های جستجو

آنچه که موتور های جستجو انجام می دهند، با درجه های متفاوتی از موفقیت، فراهم آوردن یک وسیله ساده جستجو است. وقتی یک کاربر عبارتی را جستجو می کند، موتور جستجو فهرستی از سایت ها را که ممکن است تعداد آنها از چند مورد تا چند میلیارد متغیر باشد، به وی ارایه می کند. سایت هایی که موتور جستجو به عنوان نتایج جستجوی خود ارایه می کند، برحسب میزان ارتباط با عبارت جستجو شده، لیست می شوند.

به این ترتیب سایتی به عنوان اولین سایت (سئو سایت) در نتایج جستجو معرفی می شود که مرتبط ترین سایت با عبارت جستجو شده از دید آن موتور جستجو است.

seo0 660x330 - بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو

دقیق و مرتبط بودن نتایج جستجو، چیزی است که کاربران وب همواره از موتور های جستجو انتظار دارند. هرچه نتایج جستجوی یک موتور جستجو دقیق تر و مرتبط تر باشد، محبوب تر خواهد بود و بنابراین کاربران بیشتری به آن مراجعه خواهند کرد.

مطلب قبلی:بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو

مطلب بعدی: نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل