طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

نام دامنه در سئو سایت

نام دامنه در سئو سایت

نام دامنه در سئو سایت (بهینه سازی سایت) یا Domain یک شناسه برای شناسایی یک تعداد یا تعداد بیشتری آدرس IP است. به عنوان نمونه، نام دامنه nasa.com بیانگر تعداد زیادری IP Address است.

یکی از مزیت های وجود نام دامنه این است که دیگر احتیاجی به حفظ کردن و وارد کردن IP برای ورود به یک سایت نیست و کاربران میتوانند نام دامنه سایت های گوناگون را در نوارآدرس مرورگر اینترنشان وارد کرده و از سایت موردنظرشان استفاده کنند.ضمنا در صورت معنی دار بودن نام دامنه ، کاربر میتواند قبل از ورود به یک سایت از ماهیت و موضوع آن سایت مطلع گردد.مثل سایت خودمان یعنی seoraz.com که در باره راز های نهفته سئو به صورت تخصصی به مشتریان عزیز خدمات عرضه میکند و به آنها آموزش سئو  میدهد.همچنین از آنجایی که ممکن است آدرس IP یک سایت تغییر کند ، با استفاده از نام دامین دیگر احتیاجی به دانستن آدرس IP سایت ها نیست.نام دامنه در سئو سایت بسیار تاثیر گذار است.

نام دامنه در سئو سایت 300x172 - نام دامنه در سئو سایت
تاثیرات نام دامنه در سئو سایت ، سئو سایت

زیر دامنه یا sub-domain

زیر دامنه یا sub-domain در حقیقت دامنه ایست که خودش زیر مجموعه یک domain  دیگر است. مانند translate.google.com

دامنه سطح بالا

دامنه سطح بالا یا Top Level Domain که به اختصار TLD نیز نام دارد به قسمت انتهایی نام دامنه گفته میشود که پس از آخرین نقط قرار میگیرد. به عنوان مثال com یا org یا ir همگی TLD هستند. چند نمونه از TLD های پرکاربرد در زیر به صورت فهرست وار آورده شده اند.

  • edu مخفف Education
  • gov مخفف Goverment
  • ir مخفف Iran
  • biz مخفف Business
  • com مخفف Commercial
  • net مخفف Network
  • org مخفف Orginaztion
  • info مخفف Information

دامنه های سطح بالای جغرافیایی

دامنه های سطح بالای جغرافیایی یا Geo-TLD ها به TLD هایی گفته میشود که بیانگر منطقه جغرافیایی مانند کشور و شهر هستند. به TDL هایی که بیانگر کشور هستند Country Code TLD یا CC-TLD گفته میشود و TLD هایی که بیانگر شهر هستند City-TLD نام دارند.

مثل :

  • ru مخفف Russia
  • au مخفف Australia
  • ca.us مخفف California
  • ir مخفف Iran
  • co.uk مخفف United kingdom

DNS یا نام دامنه سرور

در مفاهیم شبکه، DNS مخفف Domain Name Server یا Domain Name Service است و وظیفه آن ترجمه نام دامنه به آدرس IP است. در شبکه های کامپیوتری ، مسیریابی ها بر اساس آدرس های IP انجام میپذیرد. از آنجا که کاربران به جای وارد کردن آدرس IP در مرورگرشان از نام دامنه استفاده میکنند، DNS نام دامنه را به آدرس IP ترجمه میکند و سپس مرورگر میتواند به سرور موردنظر متصل شود.

 

تاثیرات نام دامنه در سئو سایت

تاثیرات نام دامنه در سئو سایت تا حدی میباشد که از نظر کوتاهی و همچنین مرتبط بودن با محتوای طراحی سایت  (طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی) انجام شده ، برای کاربران و الگوریتم ها موتور جستجو گوگل حائز اهمیت میباشد. لذ ا تمام تلاش خود را برای اینکه نام دامنه سایت خوب و عالی داشته باشید بکنید تا بهترین نام و همچنین بهترین مفهوم را برای ساخت سایت خود پیدا کنید. سایت های بسیار زیادی برای اخد دامنه وجود دارد که یکی از آنها سایت talahost.com میباشد که طبق بررسی های ما ، یکی از واسط هایی مباشند که از نظر قیمت منصفانه ترین قیمت را برای اخذ دامنه ارائه میدهند شما همچنان میتوانید از این شرکت هاست را با مناسب ترین قیمت، برای دامنه خود اخذ نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.