طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

سئو داخلی

سئو داخلی

همینطور که از عنوان مشخص است فاکتورهای سئو داخلی به عوامل بهینه سازی داخلی سایت اشاره دارد و ساخت سایت را برای کاربران و موتورهای جستجو استاندارد می سازد . عناصر مهم این بخش شامل :

بهینه سازی درونی سایت 300x148 - سئو داخلی
بهینه-سازی-درونی-سایت

کلمات کلیدی ( Keywords ) :

هر صفحه دارای یک هدف و موضوع مشخص است که  با استفاده از کلمات کلیدی می توانیم محتوا و موضوع صفحه را به موتورهای جستجو انتقال دهیم . برای مثال صفحه یک محصول مانند دوربین عکاسی شامل تنوعی از کلمات ( لنز دوربین ، لوازم جانبی دوربین و … ) است که در متن ، عکس ( ALT Tags ) و عناصر HTML قرار گرفته اند

تگ عنوان ( Title Tags ) :

عنوان صفحه در SERP ( صفحه نتایج موتور جستجو ) و همچنین تب مرورگرتان قابل مشاهده است . این یکی از مهم ترین و قوی ترین سیگنال ها به شمار می رود و شامل کلمه کلیدی و اگر مایل هستید برند کسب و کارتان باشد . برای جدا کردن برند از عنوان صفحه از – _ | >> << استفاده کنید .

تگ H  ( Header tags) :

بیشتر صفحات وب به چند بخش یا سرفصل تقسیم می شوند که با تگ های h نمایش می یابند . تگ < h1 > می تواند شامل کلمه کلیدی اصلی باشد و دیگر تگ ها شامل h2 تا h6 دارای کلمات مترداف باشند .

بهینه سازی محتوا ( Content Optimization ) :

محتوای صفحه و مقاله شما باید حاوی کلمه کلیدی اصلی و حداقل با طول 300 کلمه باشد . اگر مدام محتوای بی کیفیت و کوتاه انتشار دهید ممکن است به خاطر ارائه محتوای نازک ( thin content ) تحت مجازات الگوریتم گوگل پاندا قرار بگیرید .

لینک های داخلی ( Internal Linking ) :

منو و لینک های ناوبری ( navigation bars ) باعث می شود که بتوانید مهم ترین بخش ها و دسته های طراحی سایت (طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی) خود را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کنید ، بنابراین از سالم بودن و در دسترس بودن این لینک ها اطمینان حاصل کنید . همچنین هنگامی که در یک مقاله امکان ارتباط با بخش ها و دیگر مقالات مرتبط فراهم است حتما لینک داخلی ( Internal Linking ) را مد نظر داشته باشید .

ساختار آدرس ها ( SEO-Friendly URL ) :

ساختار URL مهم است زیرا کمک می کند تا موتور های جستجو درک بهتری از محتوا و آدرس صفحه داشته باشند . با قرار گرفتن کلمه کلیدی در URL یک صفحه حتی کاربران هم نیز می توانند محتوای آن را حدس بزنند . بهتر است از حروف ربط مانند ( با ، را ، or ، in ، اعداد و سمبل ها ) در ساختار آدرس اینترنتی استفاده نکنید .

انتخاب نام و توصیف تصاویر ( Alt Tags ) :

تصاویر شما باید از طریق تگ Alt بهینه سازی و قابل توصیف بشوند . اگر عکس روی هاست مربوط به خود سایت آپلود می شود نام آن نیز باید گویای محتوای تصویر باشد .

مطمئن باشید که ساختار کد نویسی معتبر ( valid ) و معماری و ساخت سایت استاندارد باشد

مطمئن شوید که طراحی سایت (بهینه سازی سایت، قیمت طراحی سایت) شما برای نمایش در تلفن هوشمند و تبلت و دیگر دستگاه ها بهینه و واکنش گرا ( Responsive ) است .

مطمئن شوید صفحات سایت شما با سرعت مناسبی بارگذاری می شود . سرعت سایت یکی از عوامل مهم در رتبه بندی و حتی موجب کم یا زیاد شدن نرخ خروج از سایت ( Bounce rate ) است .

مطلب قبلی : معرفی سئو و اهداف آن

مطلب بعدی : سئو خارجی چیست ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.