طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

معرفی سئو و اهداف آن

معرفی سئو و اهداف آن

معرفی سئو و اهداف آن ( SEO)  یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو ، به منظور بهبود عملکرد سایت شما بر اساس استانداردهای موتورهای جستجو و جذب بازدید کنندگان بیشتر ر این طریق انجام می گیرد . فاکتورهای زیادی  در سئو سایت شما تاثیر گذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک های ورودی به سایت شما از سایت های دیگر ، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستحو را سئو می نامیم .

مهم ترین سوالی که کاربران از خود می پرسند آن است که تعریف دقیق سئو (بهینه سازی سایت) چیست . سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت (طراحی ساتی شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی) ، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام می دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم .

معرفی سئو و اهداف آن 1 300x153 - معرفی سئو و اهداف آن
معرفی-سئو-و-اهداف-آن

سئو چیست ؟

کلمه سئو SEO برگرفته از Search Engine Optimizationبه معنای بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو است و شامل تکنیک هایی است که باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ ، یاهو و گوگل هستند معرفی می شوند . قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه های بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو ( SERPs ) بسیار ارزشمند است ، در واقع این یک لینک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است . این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود .

باتوجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است ، امکان جذب و تبدیل بازدید کنندگان به مشتری بسیار بالا است .

هدف سئو سایت چیست و چرا سئو مهم است ؟

در بازار رقابتی امروز سئو مهم تر از همیشه خودنمایی می کند . میلیون ها کاربر از موتورهای جستجو برای حل مشکلات و پیدا کردن پاسخ سوالات خود استفاده می کنند . بنابراین به وضوح روشن است اگر صاحب یک وبلاگ ، سایت یا فروشگاه اینترنتی باشید سئو می تواند باعث رشد و رسیدن به اهداف کسب و کارتان شود .

آیا سئو باعث افزایش درآمد کسب و کار می شود ؟

در گذشته سئو اصلا بازار کار خوبی نداشت و خیلی جدی گرفته نمی شد ، اما رفته رفته پیشرفت عجیبی داشت و تبدیل به یک علم شد به طوری که خیلی از کسانی که حتی در حوزه ی آی تی فعالیت نمی کردند وارد این حیطه شدند و سئو را به عنوان شغل اصلی خود قبول کردند . در حال حاضر در برخی موارد مبلغ پروژه های مربوط به سئو چندین برابر مبلغ پروژه های طراحی سایت است . در حال حاضر سئو آنقدر همه گیر شده که به عنوان مثال اگر شما بخواهید برای یک میوه فروشی یک سایت طراحی کنید ، صاحب آن فروشگاه اولین سوالی که از شما می پرسد این است که وقتی که در گوگل جستجو کردن سوپر مارکت سایت من در صفحه چندم قرار می گیرد .

بهینه سازی سایت مهم است چون :

  • اکثر کاربران یکی از پنج پیشنهاد بالاتر را در صفحه نتایج جستجو انتخاب می کنند و هرچه در این رتبه بندی بالاتر باشید در نتیجه بازدیدکننده و مشتری بیشتری را خواهید داشت .
  • سئو فقط در مورد موتورهای جستجو نیست و پیاده سازی یک استراتژی خوب در این رابطه باعث بهبود تجربه کاربری و کاربردپذیری وب سایت می شود .
  • سئو همچنین باعث ترویج سایت در شبکه های اجتماعی می شود . در واقع افرادی که سایت شما را از طریق موتورهای جستجو کشف می کنند به احتمال زیاد آن را در فیس بوک ، توییتر ، گوگل پلاس و دیگر شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک می گذارند .

پنج نتیجه اول گوگل 67 درصد کلیک ها را به خود اختصاص داده اند .

هنگامی که شما یک کلمه یا سوالی را در گوگل ( یا هر موتور جستجوی دیگر  ) جستجو می کنید پاسخ آن از طریق صفحه نتایج ( SERP) نمایش داده می شود . در هر لحظه برای مرتب کردن این نتایج مجموعه الگوریتم های پیچیده ای اجرا می شوند که شامل عوامل رتبه بندی ( SEO Ranking Factors) است و موتورهای جستجو با توجه به آن تصمیم می گیرند سایت شما در چه رتبه ای قرار گیرد . بنابراین سایت بهینه سازی شده با رعایت فاکتور های سئو شانس بیشتری برای قرار گیری در رتبه های بالا را نسبت به سایت های غیر بهینه سازی شده دارا است . گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جستجو بیش از 200 سیگنال را برای تعیین رتبه بندی در نظر می گیرد و اگر بخواهیم این سیگنال ها را دسته بندی کنیم به دو بخش کلی سئو داخلی ( On-Page SEO )  و سئو خارج از سایت ( Off-Page SEO ) تقسیم می شوند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.