طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو

بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو

اینترنت، وب و موتور جستجو

“اینترنت”، زمانی واژه ای ناآشنا و جدید بود و تنها گروهی از متخصصان با آن سروکار داشتند چه برسد که در باره بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو چیزی بدانند. اما برخلاف رسانه های دیگر نظیر رادیو ،تلویزیون ، و…، به زمان کمتری برای اثبات خود نیاز داشت و به سرعت وارد زندگی روزمره ی مردم شد و اینک به پدیده ای عادی تبدیل شده است. اینترنت در حال حاضر منبع بزرگ اطلاعات است و هر روز حجیم و حجیم تر می شود.

3431355 366 - بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو

هم اکنون میلیارد ها صفحه دارای اطلاعات فراوانی از موضوعات متنوع، روی سرور های مختلف جا خوش کرده اند و این در حالی است که ساده شدن پروسه انتشار محتوا در وب سایت، گسترش و وبلاگ ها و رشد شبکه های اجتماعی و توجه سایت ها به مفاهیم نوین وب به طور فزاینده ای همچنان به گسترش حجم بالای اطلاعات گم می شوند و راه به جایی نمی برند.

(قیمت طراحی سایت)

n82945050 72392290 - بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو

اکنون چالش عمده ی کاربران عمده ی وب ،دست یابی به اطلاعات است. به عبارت دیگر اگر کاربری به دنبال موضوعی خاص باشد، کدام صفحه ی وب را باید بخواند؟ از میان بیشمار صفحه ی موجود، کدام صفحه نیاز او را برآورده می سازد؟

اگر طراحی سایت (طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی) باشد که به کاربران در یافتن اطلاعات کمک کند، حتما مورد توجه خواهد بود. این گونه سایت ها درواقع نقش راهنمای سایت ها را به عهده خواهد گرفت. خوشبختامه چنین سایتی وجود دارد و ما آن را با نام “گوگل” می شناسیم. گوگل یک موتور جستجو است. موتور جستجو سایتی است که به کاربران کمک می کند تا اطلاعات مورد نیاز موجود در سایت های دیگر را بیابد.

Google s Latest Core Update medium - بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو

این سایت با گرفتن چند کلمه از کاربر فهرستی از سایت ها را به وی نشان می دهد که به موضوع مورد جستجوی او مرتبط هستند. وب به کمک موتور جستحو رسانه ای قابل استفاده برای همه شده است. از هیچ کس توقع نمی رود که تعداد زیادی از آدرس های وب را به یاد داشته باشد اما می توان نوشتن و جستجوی چند کلمه را از آن ها توقع داشت.

نحوه عملکرد موتور های جستجو

آنچه که موتور های جستجو انجام می دهند، با درجه های متفاوتی از موفقیت، فراهم آوردن یک وسیله ساده جستجو است. وقتی یک کاربر عبارتی را جستجو می کند، موتور جستجو فهرستی از سایت ها را که ممکن است تعداد آنها از چند مورد تا چند میلیارد متغیر باشد، به وی ارایه می کند. سایت هایی که موتور جستجو به عنوان نتایج جستجوی خود ارایه می کند، برحسب میزان ارتباط با عبارت جستجو شده، لیست می شوند.

به این ترتیب سایتی به عنوان اولین سایت (سئو سایت) در نتایج جستجو معرفی می شود که مرتبط ترین سایت با عبارت جستجو شده از دید آن موتور جستجو است.

seo0 660x330 - بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو

دقیق و مرتبط بودن نتایج جستجو، چیزی است که کاربران وب همواره از موتور های جستجو انتظار دارند. هرچه نتایج جستجوی یک موتور جستجو دقیق تر و مرتبط تر باشد، محبوب تر خواهد بود و بنابراین کاربران بیشتری به آن مراجعه خواهند کرد.

مطلب قبلی:بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو

مطلب بعدی: نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.