طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

الگوریتم Ranke Brain گوگل

الگوریتم Ranke Brain گوگل

در سال 2015 در هر ثانیه بیش از 41000 جستجو در گوگل انجام شد. این در حالی است که طبق اعلام گوگل بیش از 15 درصد از جستجو ها جدید است و گوگل برای اولین بار است که با آن مواجه شده است. به عبارتی پانزده درصد از جستجو ها تکراری نیستند و گوگل باید بتواند معنای آن ها را متوجه شود و قطعا برای این مهم باید از هوش مصنوعی کمک بگیرد .

طراحی سایت (طراحی سایت فروشگاهی)

google brain - الگوریتم Ranke Brain گوگل

به همین دلیل گوگل در اکتبر سال 2015 از الگوریتم RankBrain با هدف ارائه نتایج  بهتر به کاربر جستجو کننده با استفاده از هوش مصنوعی و machine-learning یا یادگیری ماشین و در نهایت درک بهتر از جستجو ها رونمایی کرد.

اگر کاربر کلمه ای در گوگل جستجو کند که گوگل با آن آشنا نباشد، الگوریتم RankBrain سعی می کند در مورد معنای آن و یا تشابه آن کلمه با کلمات دیگر حدس بزند و بر اساس آن پیش بینی کند که چه نتیجه ای برای کاربر، بهترین نتیجه خواهد بود. همچنین این الگوریتم به عنوان مثال می توند تشخیص دهد که در کدام جستجو، کلمات توقف مانند with و to را در نظر بگیرد در صورتیکه معمولا کلمات توقف از سوی موتور های جستجو نادیده گرفته می شوند.

20171017150337 thumbnail 770x470 - الگوریتم Ranke Brain گوگل

گوگل برای محاسبه رنکینگ صفحات از بیش از 200 فاکتور مختلف استفاده می کند و اکنون به طور رسمی اعلام نمود که RankBrain سومین فاکتور رنکینگ از نظر اهمیت است و البته طبق گوگل، احتیاجی به حرکت خاصی از دیدگاه سئو یا بهینه سازی سایت برای این الگوریتم وجود ندارد.

بیشترین کاربرد الگوریتم RankBrain

طبق اعلام گوگل، بیشترین کاربرد این الگوریتم برای جستجو های حاوی کلمات متعددی مانند جمله و همچنین برای جستجو هایی است که تکراری نیستند و گوگل برای اولین بار است که با آن مواجه می شود. با توجه به اینکه اغلب کاربران در جستجو های صوتی، از search term های به صورت جمله استفاده می کنند، این الگوریتم مانند الگوریتم مرغ مگس خوار کاربرد زیادی در جستجو های صوتی نیز دارد.

طراحی سایت شرکتی

قیمت طراحی سایت

Rank Brain - الگوریتم Ranke Brain گوگل

 

مطلب قبلی:الگوریتم کبوتر گوگل

مطلب بعدی:الگوریتم مرغ مگس خوار

ACCELERATED MOBILE PAGES چیست؟

ACCELERATED MOBILE PAGES چیست؟

پروژه امپ Accelerated Mobile Pages که به اختصار AMP نیز گفته می شود یک پروژه متن باز است که در سال 2015 توسط گوگل معرفی گردید و هدف آن پایین آوردن پهنای باند لازم جهت بارگذاری یک صفحه و بالا بردن سرعت رندر صفحه برای کاربران موبایلی است. به عبارت دیگر، تمرکز AMP بر افزایش سرعت بارگذاری صفحه در دستگاه های موبایل است.

AMP fast mobile websites - ACCELERATED MOBILE PAGES چیست؟

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید نماد امپ به صورت یک دایره است که علامت برق به معنی سرعت در میان آن وجود دارد.

پروژه امپ از همان ابتدا با استقبال گسترده سایت های با ترافیک بالا مانند توئیتر، لینکداین، پینترست، گاردین، تایمز، بی بی سی و بسیاری دیگر از وب سایت (طراحی سایت فروشگاهی) های خبری مطرح مواجه شد. میزان استقبال از این پروژه به اندازه ای بود که واژه امپلیفای (AMPlify) به معنی امپ کردن نیز به وجود آمد.

قیمت طراحی سایت

  1. بهینه سازی سایت

1 - ACCELERATED MOBILE PAGES چیست؟

صفحاتی که به صورت امپ طراحی شده باشند، amphtml نام دارد. طبق اعام رسمی گوگل در ماه اکتبر سال 2017 تعداد بیش از 4 میلیارد صفحه amphtml از بیش از ۲۵ میلیون دامین در Google’s AMP Cache وجود دارد و حذوذ 4 میلیون صفحه امپ جدید در هر هفته به آن اضافه می گردد. همواره استاندارد های AMP Project در حال تکمیل و بهبود و بروز شدن است.

طراحی سایت (طراحی سایت شرکتی)

مزیت صفحات AMP

  1. صفحات AMP بسیار سبک تر از صفحات عادی هستند و بر روی موبایل با سرعت زیادی بارگذاری می شوند و با توجه به افزایش تعداد استفاده کنندگان از دستگاه های همراه برای کاوش در اینترنت، پروژه AMP یک امر ضروری است.
  2. علاوه بر کم حجم و سریع بودن صفحات امپ، گوگل سرور کش اختصاصی برای صفحات AMP با نام AMP Cache Server  در نظر گرفته که صفحات امپ را برروی آن کش می کند و در SERP از آن ها استفاده می کند و در نتیجه باز هم سرعت بارگذاری صفحات بیشتر می شود.
  3. سرعت بارگذاری صفحات امپ ۴۰۰ در صد بالاتر از صفحات نرمال است. به عبارت دیگر به طور میانگین صفحات amphtml با سرعت چهار برابر نسبت به صفحات عادی بارگذاری می شوند.
  4. صفحات امپ نسبت به صفحات عادی،‌ نیاز به 10برابر پهنای باند کم تر جهت بارگذاری صفحه دارند.
  5. افزایش نسبت کلیک به نمایش در صفحه جستجو یا CTR
  6. افزایش تعداد بازدید صفحات

مطلب قبلی:الگوریتم Ranke Brain گوگل

مطلب بعدی:تاثیر AMP بر رنکینگ سایت

تاثیر AMP بر رنکینگ سایت

تاثیر AMP بر رنکینگ سایت

بنابر اعلام رسمی گوگل، داشتن صفحات amphtml تاثیر مستقیم در رتبه سایت یا سئو سایت در موتور جستجوی گوگل ندارد ولی با توجه به نحوه نمایش متفاوت نتایج صفحه امپ در گوگل همچنین مزیت هایی که در بالا به آن ها اشاره شد، وجود صفحه امپ باعث ماندگاری بیشتر کاربر در سایت و بازدید از تعداد صفحات بیشتر می شود که همه این فاکتور ها منجر به بهبود موقعیت وب سایت در صفحه نتایج گوگل خواهد شد.

images - تاثیر AMP بر رنکینگ سایت

در نتیجه AMP بخش جدا نشدنی در سئوی حرفه ای سایت است و توصیه می شودکه همه سئو کاران نگاه ویژه ای به امپ داشته باشند.

قیمت طراحی سایت

چرا سایت ما صفحه امپ داشته باشد

علاوه بر تاثیر غیر مستقیم امپ در SEO، آمار ها و تحقیقاتی وجود دارند که در ادامه نظر شما را به آن جلب می کنم:

  1. در سال 2016 در حدود 58 درصد از جستجو ها توسط موبایل انجام می شود و تا سال 2020 این آمار به 80 درصد خواهد رسید.
  2. به صورت میانگین 53 درصد کاربران در صورت عدم بارگذاری صفحه در 3 ثانیه از صفحه خارج می شوند و AMP می تواند مشکل کندی بارگذاری صفحه را برطرف کند.
  3. به طور متوسط 1 ثانیه تاخیر در بارگذاری صفحات یک سایت منجر به افت 7 درصدی در conversion rate یا نرخ تبدیل کاربر می شود.
  4. طبق نتیجه تحقیق گوگل در طراحی فروشگاهی (طراحی سایت شرکتی)،‌ داشتن صفحات AMP  به طور میانگین باعث افزایش فروش حدود 20 درصدی در فروش می شود که مهم ترین دلیل آن،‌ سرعت بالای بارگذاری صفحات است.

increase website traffic - تاثیر AMP بر رنکینگ سایت

پیاده سازی AMP

دو راهکار برای پیاده سازی AMP برای ساخت سایت ها وجود دارد.

1- استفاده از افزونه: در این روش با استفاده از افزونه های آماده و یا نوشتن افزونه اختصاصی باری سیستم مدیریت محتوایی که در حال استفاده از آن هستید است می توانید صفحات HTML موجود را با توجه به استاندارد ها و دستورالعمل های AMP که در سایت https://www.ampproject.org وجود دارد به amphtml تبدیل کنید. در این راستا افزونه هایی برای سیستم های مدیریت محتوا معروف مانند وردپرس، جوملا و دروپال وجود دارد.

۲- کدنویسی اختصاصی: در این روش‌، صفحات AMP با استفاده از کدنویسی اختصاصی و بدون تبدیل صفحات HTML موجود و با استفاده از دیتابیس سایت جهت فراخوانی اطلاعات تولید می شود.

مزیت کدنویسی اختصاصی این است که می توانید طراحی صفحه را کاملا به صورت اختصاصی انجام دهید ولی اگر از افزونه برای تبدیل صفحه HTML بهamphtml استفاده کنید، مجبور به قبول برخی طراحی های از پیش تعیین شده هستید.

Google AMP - تاثیر AMP بر رنکینگ سایت

نکته ی مهمی که باید در انتخاب افزونه ها و یا کد نویسی اختصاصی به آن توجه کرد این است که محتوای اصلی هر صفحه HTML باید با صفحه معادلamphtml آن همخوانی داشته باشد، در غیر این صورت آن صفحه از نظر گوگل AMP نیست.

مطلب قبلی:ACCELERATED MOBILE PAGES چیست؟

مطلب بعدی:گوگل وبمستر و کیفیت درآن (بخش اول)

قواعد جدید سئو

قواعد جدید سئو

کسانی که میزان موفقیت سئو را فقط بر اساس کلید واژه می سنجند، به نظر می رسد از حال و هوای امروزه وب سایت بی اطلاع هستند! با عنایت به تغییر سلیقه کاربران و الگوریتم های گوگل به کلیدواژه های محبوب بسنده نکنید امروزه با توجه به تغییر سلیقه و رفتار کاربران اینترنتی از یک سو و به روز شدن مداوم الگوریتم های گوگل از سوی دیگر، نمی توان فقط به کلیدواژه های محبوب به عنوان ابزار سئو نگاه کرد.

قواعد جدید سئو 2 300x186 - قواعد جدید سئو
قواعد-جدید-سئو

در این قسمت به برخی دیگر از تکنیک های طراحی سایت (قیمت طراحی سایت) و سئو اشاره داریم:

  •  بر کلیدواژه های بلند تمرکز کنید

 کاربران موتورهای جستجوی اینترنتی، ماهرتر و حرفه ای تر شده اند. امروزه بیش از 70 درصد جستجوهای آنلاین، از حداقل سه عبارت تشکیل شده است. چندی پیش گوگل اعلام کرد که بیش از 20 درصد جستجوهای اخیر کاربران، عبارات جدیدی بوده که تا پیش از آن هرگز توسط گوگل جستجو نشده است.

جمع بندی سه جمله فوق این است که رفتار کاربران جستجوگر در اینترنت تغییر کرده است و آنها به استفاده از کلید واژه های بلند روی آورده اند. شما در بهینه سازی سئو وب سایت خود، حتما باید این نکته را مد نظر قرار دهید.با توجه به کاهش اهمیت کلیدواژه های دو یا سه کلمه ای – که پیشتربسیار مورد رقابت و ب مسترها بوده در حال حاضر باید بر کلید واژه های بلند تمرکز نمود.

  • محتواهای گره گشا ایجاد کنید

با توجه به کاهش اهمیت کلیدواژه های دو یا سه کلمه ای – که پیشتر بسیار مورد رقابت وبمسترها بوده در حال حاضر باید بر کلیدواژه های بلند تمرکز نمود . خلق محتواهای عالی ، کار چندان دشواری نیست . یکی از بهترین نوع محتواها ، آنهایی است که به گونه ای مشکل مخاطب را حل می کند . از جمله چنین محتواهایی می توان به مقالات علمی ، راهنمای کار با یک دستگاه جدید ، پاسخ به سوالی که شاید دامنگیر بسیاری از فعالان یک صنعت خاص باشد ، ارائه راهنمایی های ارزشمند ، نقد یافته های پژوهشی و … اشاره کرد .

هنر این محتواها آن است که در آنها یک ارزش خلق می شود . شما با استفاده از پتانسیل و تجارب طراحی سایت شرکتی (طراحی سایت فروشگاهی) خود و پرسنل تحت امرتان می توانید چنین محتوایی را تولید و منتشر کنید .

  • با سایت های معتبر بده بستان داشته باشید

سال گذشته گوگل به روز رسانی پنگوئن را منتشر کرد که در آن ، به محتواهای منتشر شده در سایت های جعلی و کپی کار نمره منفی داده می شود . از سوی دیگر ، امکان عرض اندام یک سایت در بخش بالایی صفحه جواب های گوگل ، امروزه به یک فن ، شغل ، تخصص و حتی دغدغه تبدیل شده است ؛ چرا که گاه یک برند با حضور خود در این جایگاه ارزشمند ، می تواند از مزایای اقتصادی گسترده ای بهره مند گردد .

بهینه سازی سایت

در پایگاه شرکتی خود به وب سایت های سرشناس و معتبر – که همکار شما هستند و در همان صنعتی که شما در آن مشغول به کار هستید فعالیت می کنند – ارجاع دهید تا به طور خودکار ، اعتبار شما نیز در دید گوگل افزایش یابد . از سوی دیگر شما نیز محتواهای حرفه ای خود را در این سایت ها و نیز در جوامع آنلاینی که از کارشناسان صنعت شما تکوین یافته ، منتشر نمایید .

  • به شبکه های اجتماعی نگاه ویژه داشته باشید

رسانه های اجتماعی یک کانال بسیار عالی برای انتشار مطالب ، ترویج محصولات و اجرای کمپین های تبلیغاتی به شمار می رود . شما با استفاده از این کانال ها از یک سو می توانید به میلیون ها کاربر دسترسی مستقیم و آنی داشته باشید ، و از سوی دیگر خود را در معرض دید جستجوگرهای اینترنتی قرار دهید .

قواعد جدید سئو 1 300x120 - قواعد جدید سئو
قواعد جدید سئو

گوگل و بینگ از سیگنال های اجتماعی ( socail signals ) در الگوریتم های خود برای تعیین رتبه و اهمیت سایت ها استفاده می کنند . بنابراین فعالیت در شبکه های اجتماعی امروزه به یک امر ضروری برای بازاریاب های وب تبدیل شده به عبارت دیگر می توان گفت هیچگاه به اندازه امروز ، سئو و بازاریابی داخلی ( Inbound Marketing ) بر کسب و کار این دسته از بازاریابی اینترنتی  تاثیر نداشته است . شما با استفاده  درست و اصولی ، می توانید این ابزار و متدها را در خدمت کسب و کار  خود گرفته و با ارتقاء رتبه بندی سایت یا سئو سایت و افزایش دادن تعداد کاربران آن ، درآمدهای خود از فضای آنلاین را افزایش دهید .

مطلب قبلی ابزارهای سئو

مطلب بعدی محتوای بروز

چگونه یک کمپین تبلیغات کلیکی را اجرا کنیم؟

چگونه یک کمپین تبلیغات کلیکی را اجرا کنیم؟

زمانی که محل تبلیغات خود را مشخص کردید حال باید به نحوه ی تبلیغات بپردازیم!
معمول ترین نوع تبلیغات، تبلیغات کلیکی گوگل است. حال به موضوع چگونه یک کمپین تبلیغات کلیکی را اجرا کنیم؟ می پردازیم.

ventajas google adwords compressed 1 - چگونه یک کمپین تبلیغات کلیکی را اجرا کنیم؟

اولین قدم در Google AdWords

گوگل ادوردز (Google AdWord) یکی از معروف ترین انتخاب ها برای کمپین کلیکی (ppc) است. اگر در مورد بودجه تان فکر می کنید گوگل ادوردز به شما هزینه کردن به اندازه بودجه تان را می دهد، تنها زمانی باید هزینه ای را پرداخت کنید که روی تبلیغ شما کلیک شود.
هرچه قدر هزینه پیشنهادی بابت هر کلیک را بالاتر ببرید، موقعیت شما در یک صفحه ی جستجوی گوگل بالاتر می رود. در این جا لازم نیست بیشترین هزینه را پرداخت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

قیمت طراحی سایت

بهینه سازی سایت

key word - چگونه یک کمپین تبلیغات کلیکی را اجرا کنیم؟
ازآنجایی که تبلیغات شما بسیار دقیق و هدفمند است و کلمات کلیدی مرتبط با آن ساخته شده است، رتبه کیفیتی خوبی بدست خواهد آورد.
رتبه کیفیتی شما بسیار مهم است زیرا اعتبار کلمه کلیدی را نشان می دهد. هم چنین اعتبار صفحه فرود و تبلیغات شما را نیز بالاتر می برد. گوگل ادوردز به شما امکان محاسبه رتبه کیفیتی هر کلمه کلیدی را می دهد. تبلیغات کلیکی بستر مطالعاتی مناسبی برای تست روش های خوب و بد برای کسب درآمد

کمپین ها

یک کمپین ابزارهای زیادی از گوگل برای ارائه دارد. یک کمپین دارای دسته بندی های متعددی است. یک گروه تبلیغات یا ادگروپ (که شامل تبلیغات، کلمات کلید و نرخ است) که بودجه، منطقه بندی و سایر تنظیمات را در بر می گیرد. یک حساب گوگل ادوردز محدود به یک کمپین های زیادی را در بر می گیرد.

ppc - چگونه یک کمپین تبلیغات کلیکی را اجرا کنیم؟
هدف دسته بندی های این چنینی کمپین ها هم نظم دادن به سرویس ها و محصولاتی است که ارائه می دهیم.

گروه های تبلیغاتی

گروه های تبلیغاتی یک کمپین به عنوان مجموعه ای از کلمات کلیدی، تبلیغات و نرخ ها در نظر می گیرد. این نکته مفید است که گرو های تبلیغاتی را به عنوان نقاط فروش در نظر بگیرید و تقسیم بندی نمایید.

کیفیت صفحه فرود

هدف کمپین تبلیغاتی کلیکی، هدایت مستقیم مشتریان به صفحه فرود (Landing Page) و طراحی سایت (طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی) شماست. به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنید که آنچه را می خواهید مشتری در صفحه می بیند، دقیقا همان چیزی است که او انتظار دارد!
محتوای صفحه فرود شما باید با تبلیغات شما و محتوای جستجو شده مشتری کاملا هماهنگ باشد.
صفحه فرود و آدرس نمایش داده شده باید مربوط به یک وب سایت باشد.

landingpage 1110x550 - چگونه یک کمپین تبلیغات کلیکی را اجرا کنیم؟

تبلیغات در لینکدین، فیسبوک و بینگ

نکته قابل توجه تبلیغات لینکدین و فیسبوک این است که به نوعی شخصی سازی شده اند. همانند گوگل ادوردز این نوع تبلیغ هم قابل تنظیم بر اساس موقعیت، دموگرافیک و … است.

internet advertising - چگونه یک کمپین تبلیغات کلیکی را اجرا کنیم؟

مطلب قبلی:ویژگی های شبکه های اجتماعی

مطلب بعدی:انتظارات بهینه سازی